A scazut numarul de vizitatori in 2018? Identifica cauzele si remediaza problemele

Scăderile de trafic sunt înfricoșătoare, așa încât atunci când se întâmplă, trebuie să vă asigurați că inspectați problema în amănunt pentru a stabili dacă este cazul să vă panicați sau nu e decât o alarmă falsă.

Este posibil să vă fi pus deja unele dintre întrebările următoare:

  • Este o problemă reală sau doar una cu caracter sezonier?
  • Ați încurcat dumneavoastră lucrurile și am provocat această situație?
  • A decis Google cumva că faceți ceva greșit?
  • Sau Google Analytics are probleme tehnice?

Probleme On Site

Prea multe coduri 404

Ori de câte ori este posibil, ar trebui să păstrați aceeași structură pe URL-urile sănătoase, deoarece schimbarea URL-urilor care au funcționat bine poate fi dezastruoasă. Fără o listă de verificare la migrare și redirecționările corecte, Google va reseta valoarea paginilor vechi la mesajul de eroare 404, având ca rezultat o scădere masivă în clasamente.

Încercați următoarea soluție: utilizați Google Search Console (consola de căutare Google) pentru a identifica mesajele 404, și fie corectați-le, fie utilizați GSC pentru a înlătura acele mesaje 404 din index.

Redirecționări incorecte

Redirecționarea corectă a paginilor vechi pentru a indica noile lor URL-uri este critică. Eșecul în redirecționarea acestora înseamnă moarte sigură pentru traficul dumneavoastră. Redirecționările permanente 301 sunt aproape întotdeauna cea mai bună soluție. Lui Google nu-i plac nici pe departe la fel de mult redirecționările temporare 302 sau 307 – și cu siguranță nu refresh-urile meta lente.

Încercați această soluție: verificați-vă site-ul cu extensia Link Redirect Trace pentru a identifica orice redirecționări defectuoase sau bucle în redirecționare care ar putea provoca probleme.

Probleme cu migrarea website-ului (fără redirecționări)

Singurul lucru mai rău pentru trafic decât redirecționările incorecte este eșecul complet de a face redirecționarea. Atunci când nu este dată comanda de redirecționare, pagina devine o pagină cu eroare 404 – și un număr prea mare de erori 404 VOR provoca o scădere în traficul de pe Google. Este o experiență urâtă pentru utilizator și ultimul lucru pe care Google vrea este ca utilizatorii săi să experimenteze neînțelegeri.

Încercați această soluție: Utilizați Screaming Frog pentru a identifica erorile 404 și link-urile întrerupte, și apoi adăugați redirecționări acolo unde este necesar. Atunci când este vorba de erori 404 propriu-zise, îndepărtați-le din indexul Google.

Conținut duplicat

Google a oferit sfaturi contradictorii în ceea ce privește conținutul duplicat, dar un lucru este sigur – nu trebuie să faceți mai multe copii ale unei pagini pe URL-uri diferite. Multe site-uri fac acest lucru pentru a crea versiuni ale paginilor care conțin numai text, bun de scos la imprimantă. În cazul în care, în timpul migrării site-ului, au fost create versiuni multiple ale unei pagini și nu ați implementat etichete canonice, este posibil ca acest lucru să fi provocat probleme cu filtrul Panda.

Încercați această soluție: Rulați o verificare a conținutului duplicat utilizând Copyscape și URL Profiler pentru a evita conținutul duplicat. Apoi, fie rescrieți conținutul duplicat sau înlăturați-l din indexul Google folosind eticheta meta fără index, fără urmărire (no index, no follow).

Modificări în arhitectura site-ului

Atunci când un website își modifică organizarea internă, sau arhitectura, unele pagini pot să apară cu mai puține link-uri interne, sau să ajungă legate la pagini cu valoare mai scăzută. Paginile lăsate orfane sau scăderea puterii link-urilor din URL-urile interne poate să ducă la pierderea autorității acestora și scădere în clasamente.

Încercați această soluție: Periați site-ul cu Deep Crawl pentru a identifica paginile orfane. Odată ce le-ați găsit, adăugați link-uri acestor pagini orfane de la alte pagini de pe site și, dacă puteți, construiți și link-uri externe către acele pagini.

Modificări în relevanța conținutului

Conținutul care nu mai satisface solicitările de căutare care au direcționat vizitatorii către site-ul dumneavoastră de la bun început poate duce la reduceri de trafic. Conținutul nerelevant poate fi vechi, depășit sau neconform cu ceea ce dorește publicul dumneavoastră. O optimizare de algoritm în categoriile dumneavoastră de cuvinte cheie poate avea un impact uriaș asupra traficului dumneavoastră.

Încercați această soluție: Identificați acele pagini care au pierdut trafic utilizând Google Analytics și apoi adăugați conținut acelor pagini, asigurându-vă că sunt relevante pentru cuvintele cheie pentru care se situau anterior in fruntea clasamentului. Puteți face acest lucru și folosind Google Search Console.

Pagini șterse

Ștergerea unor pagini crează lacune în conținut. Uneori, administratorii site-urilor încearcă să îmbunătățească navigarea utilizatorilor înlăturând unele pagini, dar aceasta modifică structura internă și înlătură pozițiile în clasament câștigate anterior. Uneori, schimbarea numelor produselor  din coșul de cumpărături sau re-categorizarea produselor poate duce la pagini șterse, ceea ce crează temutele mesaje de eroare 404 pe care le-am discutat la punctul 2 de mai sus.

Încercați această soluție: Identificați erorile 404 și redirecționați-le sau înlăturați-le din indexul Google.

Viteza site-ului

Îmbunătățirea vitezei site-ului este una dintre modalitățile cele mai simple și eficiente de a ameliora rapid traficul – și conversiile. Atunci când Google experimenta creșterea numărului de rezultate ale căutării pe pagină de la 10 la 30, noul format a mărit timpul de încărcare a paginii cu doar o jumătate de secundă. Rezultatul? O scădere în trafic de 20%. Aproape 50% dintre utilizatori vor abandona un website care nu se încarcă în trei secunde sau mai puțin.

Încercați această soluție: utilizați instrumentele Google’s PageSpeed Insight pentru analiză și optimizare. Este la fel de simplu ca atunci când tastați URL-ul paginii dumneavoastră.

Trafic de pe mobil

In prezent traficul de pe mobil reprezinta peste 60% din totalul traficului de pe Internet. In prezent Google acorda prioritate la rankare siteurilot optimizate pentru mobil si cu design responsive.

Încercați această soluție: Utilizați Google Mobile Friendly Test pentru a vă îmbunătăți paginile pentru mobile și asigurați-vă că site-ul dumneavoastră este responsive.

Un procentaj mare de reclame la conținut

În 2014, Google a început să penalizeze paginile care au un procent mare de reclame în partea superioară a paginii. Cunoașteți acele site-uri: mult prea multe reclame pop-up sau de alte tipuri care ocupă atât de mult spațiu încât de-abia puteți accesa conținutul.

Încercați această soluție: Dacă aveți anunțuri mari sau multiple în partea superioară a paginii, încercați să plasați o parte dintre ele în partea inferioară a paginii sau să reduceți numărul și dimensiunea reclamelor din partea superioară a paginii.

O problemă de localizare?

Verificați dacă site-ul dumneavoastră suferă de o scădere generală a traficului care se întâmplă pe toate canalele, sau una specifică pe zonă geografica sau dispozitiv, provocată de probleme de configurare, verificând dacă:

  • Site-ul dumneavoastră este (și a fost) online și funcționează corect, sau putea să fi fost din cauza unor probleme tehnice. Puteți fi anunțat când se întâmplă așa ceva dacă utilizați un ”serviciu de măsurare a timpului de funcționare” (uptime service) cum ar fi: Pingdom Uptime Monitoring, UptimeRobot, sau Little Warden.
  • Setările de localizare Google Analytics Web sunt corecte, deoarece poate fi și din cauza unei erori de configurare, sau din cauză că ați lansat zone noi, pagini sau funcționalități, cum ar fi AMP sau o aplicație, fără să le localizați corect, de exemplu.
  • Asigurați-vă că site-ul rulează fără probleme și că toate proprietățile Web (și ale aplicațiilor), inclusiv cele noi sunt corect localizate, înainte de a merge mai departe.

O problemă de accesibilitate și modificare a conținutului?

V-ați actualizat structura site-ului Web sau ați migrat către HTTPS sau un alt domeniu fără să actualizați corespunzător configurația site-ului și acum Google nu vă poate găsi paginile?

Verificați dacă pierderea este din cauza problemelor dumneavoastră de accesibilitate Web pentru utilizatori și/sau bots Google și dacă acest lucru este specific anumitor zone ale site-ului sau general, pentru întregul site, verificând activitatea de trafic de căutare organică pe zonă de Website (categorii, subcategorii etc.) și dispozitive (mobil, tabletă, desktop) cu rapoartele și segmentele Google Analytics, pentru a vedea dacă pierderea este specifică oricărei dintre ele sau egală pentru toate.

O problemă de indexare a conținutului?

Este posibil să nu vă indexat paginile din greșeală sau să fi modificat configurația conținutului de prezentat bazându-vă pe Javascript? Vedeți dacă Google nu indexează corect conținutul site-ului dumneavoastră în general sau acele pagini sau zone specifice cu pierderi de trafic și clasament.

O problemă de indexare a conținutului?

Puteți folosi operatorul de căutare al ”site:” și de asemenea să verificați dacă a existat o scădere a numărului de URL-uri indexate cu ajutorul raportului “Index Status” de pe Google Search Console.

În cazul în care paginile dumneavoastră nu sunt indexate:

  • Verificați dacă paginile site-ului dumneavoastră nu a fost în mod eronat neindexate prin includerea unui noindex în meta tagul roboților sau a unui x-robots-tag în anteturile HTTP sau dacă acestea au fost canonicalizate în mod eronat către altele
  • Asigurați-vă că nu ați solicitat îndepărtarea paginilor cu ajutorul funcționalității “Remove URLs” de pe Google Search Console.

În cazul în care paginile dumneavoastră sunt în continuare indexate:

  • Verificați-le conținutul prin verificarea versiunilor cache ale acestora (mergând și la versiunile lor “text-only”) și vedeți dacă există o diferență între conținutul prezentat acolo cât și în cel redat cu instrumente ca Fetch & Render ca orice bot, Fetch and Render de pe Google Search Console, și verificați și DOM-ul acestora cu Chrome DevTools.

O configurare greșită a consolei Google Search?

Revizuiți dacă nu ați schimbat setările consolei Google Search, deoarece există caracteristici care, dacă sunt configurate greșit, ar putea afecta negativ vizibilitatea curentă la căutarile organice, cum ar fi:

  • Setarea unei preferințe incorecte pentru parametrii URL-urilor.
  • Dezaprobarea unui volum mare de backlink-uri populare.
  • Setarea incorectă a opțiunii International Country Targeting.

O problemă de securitate?

Verificați dacă Google a detectat vreo problemă de securitate (din cauza unor malware sau spam) prin consultarea zonei “Security Issues” de pe consola Google Search. Dacă acesta este cazul, ar trebui să urmați procesul specificat aici pentru soluționarea problemelor și să solicitați o recenzie.

Probleme Off-Page

Penalizarea algoritmică

Penalizările pot să ducă la o scădere rapidă și abruptă a traficului pe site, dar înainte de a încerca să le soluționați, trebuie să aflați dacă este într-adevăr sursa problemei dumneavoastră. Fruition Google Penalty Checker face acest lucru ușor de îndeplinit. Dacă stabiliți că Penguin este problema, rezolvarea acestei probleme este un proces cu mai mulți pași care necesită mai multe explicații decât este posibil aici.

Penalizările manuale

Spre deosebire de penalizările algoritmice cum sunt Penguin, Panda sau Hummingbird, penalizările manuale sunt exact ce spun. Google poate să penalizeze manual site-ul dumneavoastră pentru ceva ce a perceput ca spam sau alt comportament dubios, inclusiv link-urile nenaturale, redirecționări suspecte și conținut slab.

Încercați această soluție: Verificați Google Search Console pentru a vedea dacă aveți vreo penalizare manuală. Dacă aveți, va trebui să urmați aceeași pași ca și în cazul unei penalizări Penguin, dar va trebui să trimiteți și o solicitare de reconsiderare. Iată un ghid excelent de la Moz pentru penalizările manuale.

O modificare a comportamentului de căutare?

Doriți să verificați dacă a existat o pierdere sau o modificare a comportamentului de căutare al utilizatorului cu caracter sezonier, a tendințelor de utilizare sau o modificare a caracteristicilor rezultatelor căutării? Verificați prin:

  • Comparați tendința actuală din traficul dumneavoastră cu cele din anii precedenți utilizând Web Analytics, pentru a vedea dacă acestea coincid. În cazul în care nu dispuneți de informații istorice, utilizați opțiunea “Search volume trends” de pe Google Keyword Planner sau tendința arătată de cele mai multe instrumente pentru cuvinte cheie, cum este KWFinder.
  • Vedeți dacă CTR-ul paginilor dumneavoastră din rezultatele căutărilor s-a schimbat ca urmare a unei pierderi a vizibilității trăsăturilor SERP – deși nu în mod necesar a clasamentelor – aruncând o privire la tendința CTR manifestată de-a lungul timpului, din opțiunea “Search Analytics” de pe consola Google Search
  • Înainte de a vă panica din cauza unei potențiale căderi în clasament, verificați dacă tendința negativă în trafic nu se datorează unu număr mai mic de click-uri ale utilizatorilor în rezultatele căutării ca urmare a unui comportament de căutare diferit.

Scaderea Click Through Rate (CTR)

În comparație cu ceilalți factori enumerați, este mai puțin probabil ca procentele de click-through în scădere să aibă un impact la fel de mare, dar în termeni de cuvinte cheie competitive, pot oferi o perspectivă referitoare la motivul pentru care Google preferă alte rezultate. Pe măsură ce semnalele din partea utilizatorilor devin mai importante, există mai multe dovezi care sugerează că procentul de click-through are impact asupra performanței în clasament. În cazul în care procentul de click-through a scăzut pe neașteptate, acesta ar putea fi o cauză a căderii în clasament.

Mergeți la Search Console și faceți un clasament al procentului de click-through pe parcurusul ultimelor 90 de zile al cuvintelor cheie afectate pentru a vedea dacă procentul de click-through a scăzut. Dacă da, explorați modalități de a îmbunătăți listarea.

Link-uri noi

O aparitie bruscă de link-uri noi catre un domeniu poate, în unele situații, să atragă un declin temporar în clasament. Din observațiile anterioare, am ajuns la concluzia că încrederea într-un website și autoritatea domeniilor cu care se află în legătură determină impactul link-urilor noi, fie pozitiv sau negativ.

În cazul în care un website a mai avut probleme de încredere în trecut, mai ales dacă a primit notificări petru link-uri anormale, Google poate aleagă aleatoriu impactul link-urilor noi, pentru o perioadă scurtă de timp.

Pentru a verifica dacă linkurilei noi sunt un factor probabil pentru o cădere în clasament, utilizați un instrument de analiza cum ar fi Ahrefs or Majestic, ambele având capacitatea de a vizualiza link-urile noi descoperite pe o perioadă dată. Verificați link-urile în sine pentru a vedea dacă sunt într-adevăr noi (mai degrabă decât noi completări la indicii instrumentului de backlink). Dacă există o crestere neobișnuita, notați-o ca pe un posibil contribuitor.

Link-uri pierdute

Exact așa cum link-urile noi pot să afecteze performanța, și pierderea link-urilor poate să ducă la acest lucru.

Este normal ca instrumentele de backlink să arate un anumit nivel de activitate a link-urilor pierdute ca pagini ieșite din indexul lor, iar link-urile să un fie disponibile. Încadrați link-urile dumneavoastră pierdute în contextul competitorilor pentru a stabili referințe și forma parametri asupra a ceea ce poate fi perceput ca nefiresc de către motoarele de căutare.

O cădere adevărată în clasamente?

În cazul în care nu a fost o problemă de localizare sau o modificare în comportamentul de căutare, este timpul să verificați dacă scăderea traficului nu se datorează unei schimbări cu adevărat negative în clasamente și dacă este așa, unde și în ce mod a fost afectat site-ul dumneavoastră prin:

  • Verificarea poziției dumneavoastră pe interogare, pagini și tip de dispozitiv cu ajutorul secțiunii “Search Analytics” din Google Search Console, SEMrush, SearchMetrics sau Sistrix Visibility în cazul în care nu vă monitorizați poziția în clasamente cu instrumente ca SEOmonitor (care și aceasta este recomandabilă).
  • Compararea poziției dumneavoastră cu cea a competitorilor pentru a verifica dacă și ei au scăzut în clasament, și pentru a vedea care dintre aceștia au câștigat pierderea dumneavoastră.

Dacă rezultatul acestei analize este pozitiv și vedeți o cădere cu adevărat în clasamente, atunci puteți să continuați prin a analiza cauza acesteia și a o remedia.

Probleme legate de experiența utilizatorului (UX)

Sesiuni pe site prea scurte

Acesta este fără îndoială unul dintre indicatorii cei mai importanți cu privire la trafic și durata medie a unei sesiuni, și arată cât de mult – sau cât de puțin – timp petrec utilizatorii pe site-ul dumneavoastră. Media pe toate domeniile este între două și trei minute. Doriți ca utilizatorii să stea pe site-ul dumneavoastră cât mai mult posibil, ca să-i arătați lui Google că vizitatorii pe care vi i-au trimis au găsit ceea ce căutau.

Încercați această soluție: Utilizați Google Analytics pentru a identifica ce pagini au un timp scurt pe site și apoi să actualizați sau modernizați conținutul de pe ele.

Puține pagini văzute pe vizită

Paginile văzute pe vizită arată cât de mult conținut consumă vizitatorii în mod real odată ce au vizitat site-ul dumneavoastră. Atunci când cifrele sunt mari, acestea indică de obicei că prima pagina de conținut pe care a întâlnit-o un utilizator a fost destul de puternică încât să-l determine să verifice și o a doua, a treia sau a patra pagina. Veți dori să creșteți acest indicator pentru a arăta lui Google semnale de implicare mai puternice din partea utilizatorilor.

Încercați această soluție: Adăugați un o sectiune de “Related Pages” site-ului dumneavoastră pentru a prezenta articole similare vizitatorilor dumneavoastră, în scopul de a crește numărul de pagini pe care aceștia le vizitează.

Bounce Rate Mare

Ratele mari de abandon indică în general utilizatori nemulțumiți care parasesc site-ul dumneavoastră imediat ce au sosit. Ratele mari de abandon pot impulsiona Google să vă coboare în clasamente, ceea ce poate să vă reducă traficul și mai mult.

Încercați această soluție: Adăugați conținut de înaltă calitate care este valoros pentru vizitatorii paginilor dumneavoastră pentru a le face mai aprofundate sau relevante. Utilizați Google Search Console pentru a vedea pentru care cuvinte cheie este apreciată o pagină și adăugați conținut legat de cuvintele cheie specifice pe care oamenii le caută.

Probleme diverse

Competiția este în creștere

Chiar dacă nu ați greșit cu nimic, este posibil ca un nou competitor să vă fi luat o parte dintre vizitatori. Trebuie să fiți atenți la competiție pentru a vă asigura că țineți pasul și că KPI-urile continuă să fie la fel de puternice.

Încercați această soluție: Efectuați o analiză competitivă de două ori pe an, urmărind indicatori cum ar fi cuvintele cheie organice și vizitatorii din SEMrush, cât și trimițând la domenii cu scopul de a ține pasul cu ceea ce fac competitorii dumneavoastră.

Fluctuații sezoniere

Unele domenii sunt inerent sezoniere, o tendință care se reflectă în modelul lor de trafic. În cazul în care un website vinde șezlonguri pentru plajă, de exemplu, este de așteptat ca traficul lor să scadă în timpul iernii.

Încercați această soluție: Utilizați Google Analytics pentru a căuta fluctuații sezoniere în trecut, și asigurați-vă că sunteți la curent cu aceste tendințe. Gândiți-vă ce puteți face pentru a crește numărul de vizitatori în afara sezonului.

Considerații finale

Înțelegerea cauzei căderii în clasament este crucială, deoarece vă permite să luați măsurile potrivite și posibil să inversați tendinta. Este vorba despre a avea modurile adecvate de lucru și procesele la locul potrivit astfel încât să un apară căderi nejustificate în clasamente, și în cazul în care se întâmplă ceva care să le provoace, sunt identificate de echipa SEO înainte ca Google să o facă.

Vestea bună este că, aproape întotdeauna există o soluție – dar trebuie mai întâi să identificați problema. Urmați sugestiile dn această postare pentru a vă da seama unde este problema, și veți fi pe drumul cel bun pentru o redresare rapidă!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *